LEAN MANAGEMENT

LEAN MANAGEMENT 2017-11-29T11:06:25+00:00

Meer resultaat met minder moeite

hr

Bij SalesGroove draait alles om toegevoegde waarde voor onze relaties, effectief resultaten neerzetten en continu verbeteren. Wij houden dan ook niet van verspilling. Tijd, geld en energie moet op de meest efficiënte manier stromen.

Binnen organisaties zijn verspillingen en verbeterpotentieel vaak verborgen. Opgeslokt door allerlei systemen en gewoontes. Drijfzand dat vooruitgang tegenhoudt. En wat zie je dan? Mensen zijn voortdurend druk bezig met brandjes blussen en problemen oplossen, écht luisteren naar klanten en pro-actief waarde leveren schiet er vaak bij in.

Als je ervoor zorgt dat je interne organisatie superstrak georganiseerd is, kan er meer tijd, energie en flexibiliteit naar innovatie en een excellente dienstverlening gaan.

Herkenbaar?

Voldoen wij wel aan de verwachtingen van onze klanten?

Hoe kan ik de produktiviteit van mijn team vergroten?

Waar zitten de knelpunten in mijn proces waardoor klanttevredenheid daalt?

Hoe krijg ik mijn mensen mee de verandering in?

Waar kan ik kosten besparen door mijn interne organisatie perfect in te richten?

Klanten beter begrijpen, excellent bedienen, minder verspilling en meer uit je team halen. Dat wilde je misschien al langer leren. Nu gaat het je lukken!

LEAN MANAGEMENT

hr

Wat moet jouw organisatie doen om gemiddeld minimaal een 8 te scoren? Zowel op klant- als medewerkerstevredenheid! Om daarna voor een 9 te zorgen en van jouw klanten een Sales- en Marketingafdeling te maken.

SalesGroove begeleidt je op een eigenzinnige en actie-gedreven manier, gebaseerd op bewezen en succesvolle methodes. Simpel en effectief. We gaan ervoor zorgen dat je direct kunt beginnen. Geen quick fixes, maar wel snelle routes met quick wins.

Wij geloven in een geïntegreerde aanpak. Niet alleen theorie of losse instrumenten, maar een gestructureerde methode die commerciële groei realiseert.

In onze workshops en begeleiding zul je stap voor stap ontdekken hoe:

Je focus krijgt op zaken die écht waarde toevoegen in plaats van tijd-, geld- en energie verspillende werkzaamheden.

Je verspillingen in je processen en interne organisatie identificeert

Je meer zicht krijgt op mogelijkheden om business te doen

Je werknemers en leveranciers nog meer betrokken krijgt bij je bedrijfsvoering

Er geen brandjes meer geblust worden, maar problemen structureel aangepakt worden.

Ontwikkel een mindset van continu verbeteren en leer welke technieken gebruikt kunnen worden. Praktisch, actiegericht en direct resultaat met eigen cases.

Goedkoper en flexibeler

Schaalbaar en tegen lagere tarieven dan reguliere trainingen en consultancy. Met meer resultaat.

Succes garantie

Jij en je medewerkers worden ondersteund totdat de doelen bereikt zijn.

70-20-10 en Action Learning

Leren als continu proces en door te doen. Op basis van bewezen methodieken.

Toepassen technologie

Inzet van out-of-the-box software oplossingen.

Voorbeeld workshop:

hr

De kern van LEAN is het vergroten van het verbeter- en innovatie vermogen van een organisatie door medewerkers op een doelgerichte manier hierbij te betrekken. LEAN is een manier van werken waarbij alles en iedereen in de organisatie zich richt op het toevoegen van waarde in alle processen en het terugdringen van verspilling. Altijd met de klantwaarde centraal gesteld.

De bereidheid van de medewerkers om concreet aan de slag te gaan met verbetering is cruciaal. Met onze pragmatische aanpak is het mogelijk om met een relatief kleine investering in training direct van start te gaan. Over het algemeen kan LEAN oplossingen bieden voor de volgende uitdagingen:

• U wilt weten welke verspillingen er dagelijks plaats vinden binnen uw projecten, processen en organisatie;
• U echt wilt weten wat uw klant nu wilt;
• U op zoek bent naar hoe u uw werknemers en leveranciers nog meer betrokken krijgt bij uw bedrijfsvoering;
• U meer gebruik wilt maken van de kennis en ervaring van uw medewerkers, bijvoorbeeld om processen efficiënter in te richten;
• U sneller, beter en tegelijkertijd met minder kosten uw projecten, leveringen, doorlooptijden etc. wil voltooien.

Vaak zien wij dat medewerkers en managers wel precies weten waar de knelpunten zitten, maar om dat nu op een gestructureerde manier aan te pakken, daar wordt vaak kennis, middelen of capaciteit gemist

Wij houden ervan de essentie te raken. Tijdens een intake willen we in een half uur direct naar de kern: wat wil je bereiken? Als dit bekend is gaan we aan de slag: een kick-off zien we als een warming-up. Met de groep geven we uitleg over het doel en ons flexibel en blended concept.

Leren door te doen! Na de eerste trainingssessie komt het neer op DIY (Do It Yourself). En trainen en ontwikkelen doe je niet alleen. Wij begeleiden jou via een online trainingsomgeving en tijdens vervolgsessies. Training on-demand: bootcamps, personal training, groepstrainingen, intervisie.

Tijdens 2 dagdelen, inclusief online ondersteuning én het, door de medewerkers zelf, concreet oppakken van quick wins, zorgen wij voor structuur en draagvlak.

Om zo effectief mogelijk resultaat te halen, zullen wij tijdens een intakegesprek helder krijgen wat de specifieke doelstellingen zijn. Hierdoor is het voor ons mogelijk om het materiaal en de ondersteuning op de specifieke situatie af te stemmen. Uiteindelijk telt namelijk het resultaat en het op gang brengen van een verbetercultuur.

Het toepassen van de LEAN filosofie en de belangrijkste instrumenten is het meest effectief door daadwerkelijk aan de slag te gaan met concrete initiatieven. Dit kan alleen bereikt worden door in het eerste dagdeel een basistraining LEAN Fundamentals te volgen. Na dit dagdeel gaan de cursisten concreet aan de slag met de lesstof en passen dit in hun dagelijkse praktijk toe.

Gedurende 4 weken zullen zij dan door ons, via een online platform, begeleid worden. Het tweede dagdeel zal dan uit een verdere verdiepingsslag bestaan en worden de eerste resultaten met elkaar gedeeld.

Wat levert het op?

  • Ontwikkelen van een mindset rondom continue verbeteren van efficiëntie en effectiviteit
  • Welke technieken kunnen gebruikt worden om continue te verbeteren
  • Bekendheid met begrip klantwaarde en hoe die te achterhalen
  • Herkennen van diverse vormen van verspilling (70% van de meeste activiteiten voegt geen waarde toe!)
  • Het kennen en snappen van de LEAN principes
  • Bijdrage aan het verbeteren van de kwaliteit binnen de organisatie
  • Prestaties zichtbaar maken en verbeteren
  • Trainingsmateriaal en samenwerking via een online platform gedurende het traject.

Even klankborden over jouw uitdaging?

LATEN WE EEN BAK KOFFIE DOEN

JOUW VRAAG