Geen klanttevredenheid zonder gelukkige medewerkers

Je kunt geen klantloyaliteit, winst en groei verwachten als de interne basis van een organisatie niet solide is. Hoe goed betrokken, gemandateerde en trotse medewerkers klanten helpen staat voorop. Buiten winnen is binnen beginnen!

Als medewerkers vanuit hun capaciteiten, autonomie en betrokkenheid presteren, zullen zij productiever en enthousiast worden. Daarmee verlenen zij ook een betere service, dragen zij dit meer naar buiten uit en creëren zij een positief effect op klanttevredenheid en retentie van klanten.

Medewerkerstevredenheid

Met behulp van de juiste technologie is het vrij eenvoudig om zelf een onderzoek op te starten. Binnen SalesGroove maken wij gebruik van het O365-platform voor onderzoeken. We leggen je graag uit hoe je dit het beste kan gebruiken voor een onderzoek naar je medewerkerstevredenheid. Vragenlijsten kunnen we gezamenlijk opstellen of maak gebruik van bestaande templates. Uitkomsten worden gepresenteerd in dashboards en rapportages, eventueel afgezet tegen eerdere uitkomsten.

Wat levert het op?

Verbeterpunten over je eigen interne organisatie én inzicht in actiepunten om een betere dienstverlening te verlenen. Medewerkers weten zelf als geen ander waar knelpunten zitten en verbeterpotentieel. Als je daarnaast gebruik maakt van lean methodieken en tools, is het vrij eenvoudig om snel quick-wins te realiseren. Naast verbeteringen in bijvoorbeeld je proces, levert het een nog veel belangrijker resultaat op:  commitment en betrokkenheid vanuit enthousiaste medewerkers. En hiermee automatisch stijging in klanttevredenheid.

 

 

By | 2017-11-27T10:43:28+00:00 november 27th, 2017|Blog|0 Comments